Tuesday, May 12, 2009

sELaMAt hARi iBu..

Masih tidak terlewat rasanya untuk aku mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada semua yang bergelar ibu.. Sebagai seorang anak, aku telah mengucapkan nya kepada Mama-ibuku yang tersayang..

Aku juga telah merasai perasaan..pengorbanan.. sebagai seorang ibu.. hem.. benarlah kata orang..pengalaman adalah guru terbaik dalam kehidupan.. Begitu juga pengalaman sebagai seorang ibu-yang kuharap akan menjadi pengalaman selamanya berharga dalam hidup aku.
Benar, kasihnya ibu membawa ke Syurga.. Walaupun aku hanya baru dua tahun lebih menjadi seorang ibu,namun sudah terasa begitu banyak pahit manis semenjak dari mengandung..melahir..dan sekarang membesarkan seorang anak..
Hem..agaknya bagaimana seorang ibu yang mempunyai ramai anak.. Mamaku yang mempunyai lima orang anak.. 12orang anak bagi Nenek sebelah Mama dan 9 orang anak bagi Nenek sebelah Papa.. iksh! tak terjangkau dek fikiran aku pengorbanan dan kaseh sayang yang dilimpahi terhadap kesemua anak2 mereka..
yang mampu aku harapkan dan berdoa agar Tuhan memberikan aku kekuatan dan bimbingan dalam menjadi seorang ibu Mithali kepada anak-anakku nanti..Amin
Poem yang ku tujukan khas buat semua yang bergelar- IBU..
Mom,
You're a wonderful mother
So gentle, yet so strong
The many ways you show you care
Always make me feel I belong
You're patient when I'm foolish
You give guidance when I ask
It seems you can do most anything
You're the master of every task
You're a dependable source of comfort
You're my cushion when I fall
You help in times of trouble
You support me whenever I call
I love you more than you know
You have my total respect
If I had my choice of mothers
You'd be the one I'd select!
By Joanna Fuchs

No comments:

Post a Comment