Friday, May 08, 2009

ZoO II

Hem.. seperti yang telah dijanjikan kepada my BB Boy untuk pergi ke ZOO KL.. (kalau tak pergi mau mengamuk si kecik ni..) pagi selepas bersiap2 dari rumah Yana, kami telah pergi ke ZOO Negara.. Selepas membayar tiket RM15 seorang yang lebih berganda2 dari zoo Johor hari tu.. aku harapkan ia nya berbaloi..

Ingatkan kami antara orang2 yang terawal(pukul 9.15 dh masuk..), ada yang lagi awal..sebab ada pertandingan memancing rupanya... Baru nak berjalan2 ada seekor burung yang aku rasa dah tua umurnya yang sedang mencuri anak ikan salah seorang pemancing disitu.. burung pun pandai mencuri..hehe.. terasa macam di safari park plak.. :)

Arieff macam biasa dengan Tuk Pa nya yang rajin melayan.. suami aku pula jadik cameraman tak bergaji.. aku dengan mama agak terkebelakang sedikit,maklumlah..kami kan orang pompuan yang segalanya lemah gemalai..hehe...

Bergambar kenangan di depan pintu masuk


Tuk Pa,Nek Ma possing ngan cucunya..

Tuk Pa,Arieff bergambar dengan zirafah..

Arieff bergambar dengan burung flamingo yang macam jinak jer...

Inilah burung yang mencuri ikan..

Berlatar belakang dua ekor tapir yang tengah sarapan pagi..hehe

Tuk Pa mendukung Arieff di tempat orang utan..

Arieff possing depan tugu singa dan harimau..

Arieff possing lagi..jadik model lah apa lagi..

Inilah orang utan yang pandai buat aksi kelakar..berguling2.. gelungsur..main buaiannya..menyebabkan Arieff tak nak berganjak dari situ.. terpaksalah Daddy nya menggunakan skill memujuk untuk kata Bye2 pada orang utan tu..(pergi dari situ daaa..)

Arieff possing berlatarbelakangkan flamingo yang berwarna oren.. hem..burung pun pandai color bulu ker..he

Tuk Pa,Arieff dan badak sumbu Putih(namanya)

Sempat possing depan lebah batu.. hehe

Arieff yang tengah exited main permainan yang Tuk Pa belikan..
Setelah hampir lima jam berada didalam kawasan zoo tersebut,sementelah Arieff pun dah surrender kepenatan sampai tertido, so kami pun mengambil keputusan untuk pulang..lagipun masih jauh lagi perjalanan untuk pulang ke rumah...
Hem..kira2 berbaloi jugaklah berada di zoo KL ni.. Arieff exited giler dengan binatang2 yang 'live' ke mata nya.. hehehe... sampai sekarang dia akan becok bercerita tentang zoo dan binatang2 yang dilihatnya.. semua gambar2 binatang yang sempat suami ku ambil, akan aku cuci setiap keping dan boleh ajar Arieff di rumah.. heh! :)

No comments:

Post a Comment