Friday, April 17, 2009

zOO..

2 minggu lepas mama dan papa telah datang ke rumah aku setelah hampir lima bulan tak bertandang..! fuh! lama tu... maklumlah..papa begitu sebuk dan ada saja halangan atau urusan2 yang terpaksa diuruskan.. lagi pula mama yang kebetulan mengambil lesen kenderaan..motosikal.. hehe...

Gembira sungguh anak ku Arieff melihat Tuk Pa ngan Nek Ma datang.. kesempatan ini kami ambil untuk pergi ke zoo Johor.. walaupun aku sudah lama bermastautin di sini, tetapi ini adalah kali pertama aku ke sini..

Hem.. dengan tiket masuk sebanyk RM2 seorang.. zoo yang aku rasakan agak tua dan tidak berapa terurus tapi cukuplah sekadar untuk anak aku melihat dan mengenali dengan lebih dekat lagi binatang2 yang selalunya dilihat di buku2 atau dikaca TV..

Begitu gembiranya dia bila di'agah' oleh monyet2 didalam kandang yang aktif bersenggayut menunjukkan aksi2.. sampai kan aku pun terpegun sekejap..hehehe..

Walaupun dalam kehujanan kerana hujan turun agak lebat juga, tapi anak ku yang tengah exited tetap mengheret tangan Tuk Pa nya mengelilingi zoo tersebut..

Paling kelakar bila dia mengatakan 'phen seep' - maksudnya elephant sleep.. aku dan mama tepikir2 mengapa dia mengatakan gajah2 yang dilihatnya tido sedangkan gajah2 itu aktif meminta makanan menggunakan belalai dari kanak2 yang mengelilingi kandang.. last2 barulah mama terfikir -mungkin disebabkan mata gajah yang agak tertutup yang menyebabkan anakku menyangka gajah2 itu sedang tido.. hahahaha...


Harimau yang dinamakan Agra(kalau tak silap aku) begitu garang sekali mundar mandir di kandangnya.. eeiii..seramnya bila dipikirkan kalau2 ia terlepas...

'phen seep' hehe...


asyik melihat kuda padi.. mulut becok panggil horse..

Suspen gak Arieff bila dapat naik horse.. hehe

Sampai ke hari ni bila Tuk Pa menelefon mesti mulutnya akan becok 'bercerita' dengan pelat2nya pasal tiger..phen seep.. horse.. hehe...

No comments:

Post a Comment