Monday, March 16, 2009

ePPy BizdAY mAMa..

Hem.. Sabtu lalu, tanggal 14hb Mac, genaplah usia yang ke 48thn bagi mamaku..

Pada mulanya aku terlupa,sementelah pada hari Sabtu adalah hari yang ku khusus kan untuk membersihkan rumah.. mencuci segala pakaian..dsb.

Tengahari,sewaktu aku sebuk melayan my Price yang cute tu makan, adik ku menelefon ku..

"along, tak telefon mama ker..hari nik kan bizday mama.." alamak!! tak ingat langsung.. lantas aku pantas mendail telefon mama..

"Ma, happy bizday.. kemudian anakku pun sebuk berebut untuk mengucapkan happy bizday untuk nek ma nya.. dengan pelat2nya.. "Ma, day.. " wah2..mentang2lah sekarang dah pandai cakap... walau pun still pelat, tapi asalkan orang tahu dan faham itu sudah bagus..ada kemajuan..hehe kemudian dia plak yang sebuk berbual dengan nek ma nya.. bila dah puas 'membebel' barulah aku berpeluang bercakap dengan mama ku..

Hem..apa yer nak bagi hadiah untuk nya.. sekali lagi..pening kepala bila memikirkannya.. maklum, rasa2nya semua jenis hadiah telah kuberikan.. Sebenarnya,pemberian hadiah sempena hari lahir telah lama kupraktikkan..rasanya sejak dari bangku sekolah rendah lagi..

Tak pelah.. akan kupikirkan nanti.. sementelah aku belum berpeluang untuk berjumpa dengan mama,jadi aku masih banyak masa untuk kupikirkan hadiah yang terbaik untuk kuberikan.. Wwalaupun tak sepatutnya hadiah itu diberikan selepas hari lahir..tapi.. argh... tak kesahlah..hehe..






Happy Bizday,MAMA.. semoga kehidupanmu dipayungi rahmat Allah..

No comments:

Post a Comment