Monday, June 29, 2009

ciTe lASt wEEk..

Oleh sebab lately aku ke 'bz' an, ntah kenapa sejak 2-3 menjak ni aku rasa masa berlalu sangat pantas.. bila di tempat kerja, sedar2 dah tiba masa utntuk pulang..bila di rumah, sedar2 dah tiba masa untuk tidur.. hem.. adakah kerana sekarang aku mempunyai terlalu banyak aktiviti/kerja yang perlu dibereskan..atau pun orang kata zaman sekarang zaman akhir zaman dimana masa akan berlalu sangat pantas tanpa disedari.. Demi Masa.. sesungguhnya manusia itu dalam kerugian.. kecuali orang2 yang beriman dan beramal soleh..dan orang2 yang berpesan2 pada kebenaran dan kesabaran.. semoga aku termasuk dalam golongan yang beriman dan tidak lalai serta kerugian dunia dan akhirat hendaknya.. Amin.

Last week adik aku Izz akhirnya datang jugak ke Jb setelah 3 thn membawa diri ke Kuantan..(cewahh..) bersama suami dan anaknya merangkap anak buah aku yang cute...Zikry.


nilah Debab Jr...
Arieff yang hampir kalah berat badan dengan sepupunya ni..

Oleh sebab Zikry debab..so aku beri gelaran debab Jr (pasal dulu umi dia pun debab jugak masa kecik2..) hehehe.. tapi sayang,seperti yang aku katakan, masa berlalu dengan pantasnya sehingga dapat berdampingan dengan si debab Jr tu pun sekejap sangat rasanya..

Sebelah petang hingga ke malam pada hari ketibaan Debab Jr.. kami pergi ke rumah Mak Ngah aku yang akan berangkat ke Mekah bagi mengerjakan Umrah bersama suaminya serta Nenek aku.. malam nya seperti biasa bila dah bertemu dengan sanak saudara, apalagi..aktiviti makan2 dan sessi borak2 kosong di selangi dengan sessi membelek katalog handbag.. kasut..cadar..hehehe..



sempat bg pose baekk.. tengah potong sayur..

khusyuk nampak....eleh..eksen jer kutt..

suasana di dapur yang haru biru..hehehe


sessi makan durian..duit donate2..makan durian sampai kepanasan..hahaha

aii..sorang jer ke bang.. tengah tunggu puteri unggun api ker.. hehehe

Arieff bersama moyang nya...

Ni lah atuk dan nenek aku.. katanya atuk aku kesedihan sewaktu mengiringi pemergian nenek ke Mekah.. mau tak sedih.. berapa puluh tahun hidup bersama beb...

Semoga Mak Ngah,Pak Ngah dan Nenek aku selamat pulang ke tanah air dan dapat mengerjakan ibadat mereka dengan penuh keberkatan.. Amin

No comments:

Post a Comment